Herní frakce
REGISTRACE JE UZAVŘENA
Ravka (frakce je uzavřena)
Ravka je národ ohraničený Fjerdou na severu, Šu Hanem na jihu a Pravým mořem na západě. Na východě, kde byla dříve Vrása se nyní nachází pustá, vybydlená oblast, do níž se jen pomalu vrací život a lidé.
Barvy Ravky jsou bledě modrá a zlatá. V současné době zde vládne královská rodina v čele s Nikolajem Lantsovem. Jazyk, kterým Ravkané mluví, připomíná dnešní ruštinu.
Žíjí zde dva národy – Ravkané, jejichž vzhled i styl oblékání připomíná Carské Rusko z počátku 19. století a Sulijci – kočovný národ obývající hlavně severozápad Ravky. Sulijci jsou Ravkany často vnímáni jako podřadná rasa. Svým vzhedem a oblékáním připomínají obyvatele Mongolska či jiných částí jižní Asie. Mají také svůj jazyk, ne příliš odlišný od toho ravkského, podobá se dnešní chorvatštině.
Herní styl
Ravka vysílá do Moresku griší partyzánskou jednotku, aby omezila vliv Fjerdanů a ideálně získala bájný umocňovač. Díky němu by mohli obnovit hranice svého království. Údernou skupinu tvoří celkem 5 členů Druhé armády. Snaží se v utajení zmapovat dění ve vesnici, najít slabinu Fjerdanů či vhodné spojence a pokud možno dostat Moresk opět do područí Ravky. Skupinu tvoří celkem 5 postav – vůdce operace a jemu přidělená jednotka. Vzhledem k partyzánské povaze hry prosím počítejte se zázemím v lese mimo vesnici. Prosíme vás o zajištění vlastního historické ležení (áčko, plachtu, nebo něco podobného, na historický stan nebude místo). Spaní bude po konci herní doby umožněno v chatkách ve vesnici, případně můžete spát ve svém ležení.
Jména
Jména Ravkanů jsou odvozena z ruštiny, případně mají ruský přízvuk.
Pro jména Sulijců se inspirujte jmény mongolskými případně chorvatskými.

Ketterdam (herní frakce je obsazená)
Ketterdam
Ketterdam je hlavní město malého ostrovního státu Kerch. Jedná se o světoznámý obchodní uzel a sídlo mnoha gangů, které se starají především o své zájmy, a to i za hranicemi města. Ve městě jsou k vidění a slyšení snad všechny národnosti světa. Ketterdam nikdy nespí a nikdy neodpouští. Obchody se zde uzavírají ve dne i v noci, ať už se jedná o počestný obchod dohodnutý v místním přístavu, nebo o pokoutnou dohodu uzavřenou v zadní místnosti nějakého nevěstince.
Herní styl
V naší hře bude Ketterdam zastoupen podsvětím. Do Moresku přišli gangsteři, aby prověřili fámy ohledně nového umocňovače. Takový artefakt by se dal velmi dobře zpeněžit a nálezci by zajisté získal slávu a respekt. O jaký gang se jedná, jaké je jeho fungování, kdo mu vládne a jaké je jeho postavení v hierarchii ostatních gangů necháváme zcela na vás.
Ketterdam bude zastoupen dvěma gangem s 5 členy.
Jména
Ketterdam je mezinárodní uzel. Najdete zde obyvatele všech existujících národností, původ vašeho jména tedy může být libovolný.

Šu Han (herní frakce je obsazená)
Šu Han je matriarchální monarchií. Rozkládá se jižně od Ravky, se kterou vedl dlouholetou válku. Nyní však žijí v míru. Zatím. Šu Han je známý pro svůj výzkum, vědu a technologii. Griši zde moc nenajdete – šuhanští vědci je loví a provádí na nich experimenty s cílem najít zdroj jejich moci.
Šu Han je inspirovaný čínskou architekturou, stylem oblékání i jazykem. Typické barvy Šu Hanu jsou modrá a zelená.
Herní styl
Jedná se o oficiální diplomatickou misi složenou z pěti osob – vrchního diplomata, alchymisty, a třech dalších členů. Šu Han válka příliš nezajímá – jsou zde kvůli obchodu. Na umocňovači mají zájem z čistě výzkumného hlediska. Věří, že by zdejší diplomatická mise mohla uzavřít nová ekonomicko-vědecká spojenectví a přinést zajímavé materiály k experimentování. A pokud bude cenou podpora jedné strany v nadcházející válce, koruna se přes to přenese.
Delegaci tvoří celkem pět postav: hlavní velvyslankyně (či velvyslanec) pověřená královnou, alchymista, pravá ruka velvyslance a eskrot(a). Po dohodě s organizátory je možné role více přizpůsobit.
Vzhledem k tomu, že se jedná delegaci, počítejte s vlastním ležením na okraji vesnice. Prosíme, abyste si dovezli vlastní historický stan / stany. Budou sloužit jako vaše herní i neherní zázemí.
Jména
Šuhanští mají čínsky znějící jména. Příjmení je většinou odvozeno od jména rodiče – Bo Yul-Bayur = Bo, syn Bayurův. Keyen Kir-Bo = Keyne, dcera Boova.
Pouze královská rodina má tu výjimku, že se odkazují na první královnu rodu (Taban).

Fjerda (herní frakce je obsazená)
Fjerda je ledový národ nacházející se severně od Ravky. Ze západu ji obklopuje Pravé moře. Fjerdané vnímají griši jako nebezpečné čarodějnice a pro jejich lov vycvičili speciální jednotky – drüskelly. Fjerda principiálně nenávidí Ravku a v současnosti jsou s ní na pokraji otevřené války. Nedávno se jim podařilo posunout hranici území a dobýt vesničku Moresk a její okolí. Na nově získané území vyslal král novou posádku s drüskelly, kteří jim mají asistovat v případě, že by narazili na přeživší griši. S celou skupinou přijíždí i druhý syn krále, Leif Grimjer, který dostal na starosti nejen celou operaci, ale i dozor nad drüskelly, a to aniž by měl jakýkoli patřičný výcvik nebo postavení. Navíc se o něm povídá, že nepatří zrovna mezi oblíbence krále a jeho nástupce, prvorozeného prince Rasmuse Grimjera.
Vizuálně jsou Fjerdané velmi podobní vikingům – a to jak vzhledem tak i stylem boje. Nenosí rohaté helmy!
Herní styl
Je válka a Flerdané se snaží aktivně udržet Moresk a vyčistit jeho okolí od griš. Náš příběh se odehrává v době, kdy dochází k výměně posádky v nově zabraném Moresku – nově příchozí patrolu ztvárníte vy, hráči. Vaše sedmičlenná skupina bude čítat velitele patroly, tři drüskelly, dva řadové vojáky a jednu speciální postavu z části předepsanou organizátory – prince Leifa Grimjera, druhého syna současného krále.
Jména
Fjerdský jazyk je vytvořený spisovatelkou Leigh Bardugo. Jedná se o velmi tvrdou mluvu, při tvorbě jmen tedy hledejte inspiraci u finštiny nebo maďarštiny.

Moresk (herní frakce je obsazená)
Moresk je vesnice nacházející se na hranici Fjerdy a Ravky. Přestože oficiálně spadá pod území Ravky, momentálně trpí pod nadvládou Fjerdanů, kteří si zde zřídili hlídkový tábor, z něhož vyrážejí na své "hony na čarodějnice". Fjerdané místní obyvatele nechávají žít svým životem a do fungování vesnice moc nezasahují. Alespoň dokud si tedy o někom nemyslí, že je griša. Samotná vesnice je okupací rozpolcená. Zatímco někteří s okupací nesouhlasí a doufají v příchod krále Nikolaje a jeho jednotek, další mají dost Štěněte na trůně a jeho výstřelků a východisko vidí právě ve fjerdské stabilitě.
Herní styl
Budete představovat usedlé vesničany, kteří se snaží žít svůj běžný život válce a okupaci navzdory. Do vaší vesnice navíc v krátké době zavítala řada cizinců, které sem pod zástěrkou diplomacie přitáhla báchorka o bájném umocňovači. Ti pro vás mohou znamenat mnohé – ohrožení, vysvobození nebo měšec na nožičkách. Vesnice má kapacitu pro jedenáct hráčů v čele se starostou, jehož postava bude vytvořena (podobně jako fjerdský princ) v úzké kooperaci s organizátory. Zastoupení vesnických rolí je v podstatě na vás, ale mělo by být co nejpestřejší. Silně doporučujeme obsadit role pucín, kovář, léčitel, palírník, farmář, lovec, starostova ozbrojená pravá ruka a podobně (chtěli bychom se pokud možno vyhnout devíti lovcům). Vesnice je velmi vhodná i pro hráče, kteří jedou sólo nebo netouží po hře ve skupině, případně si chtějí jen užít víkend ve skanzenu a hře jen přihlížet.Budete představovat usedlé vesničany, kteří se snaží žít svůj běžný život válce a okupaci navzdory. Zároveň se každý z vás bude muset postavit k přílivu cizincům, které sem pověsti táhnou hledat bájný umocňovač. Vesnice má kapacitu pro deset hráčů, z nichž jeden je speciální postava - starosta. Tato postava bude spolu vytvořena organizátory. Zastoupení vašich rolí je v podstatě na vás, ale doporučujeme obsadit role jako pucín, kovář, léčitel, palírník, farmář, lovec, starostova ozbrojená pravá ruka a podobně. Vesnice je velmi vhodná i pro hráče, kteří jedou sólo nebo netouží po hře ve skupině.
Jména
Obyvatelé jsou původně Ravkané, případně Sulijci. Jména tedy vycházejí z ruštiny, případně chorvatštiny.

